TISKOVÉ ZPRÁVY

Aktualizace 3. 7. 2021 11:53

Pojišťovny odhadují, že za škody způsobené extrémním počasím zaplatí zasaženým klientům více než 4 a půl miliardy korun za 35 tisíc událostí v celé České republice. Jen na místě tornáda je odhad škod v hodnotě 3,4 miliardy za 13 tisíc událostí. Pojišťovny pomáhají velmi rychle, vyplácejí klientům zálohy až do výše 50 % pojištěné škody tak, aby klienti měli prostředky na opravy a zahájení rekonstrukcí. Pojišťovny již uzavřely výplatou 35 % škod na domech občanů. V zasažených oblastech pojišťovny přímo pomáhají v terénu klientům s řešením jejich škod a dokumentací. 

Tornádo je sice velmi specifický jev, netradiční pro náš kraj, ale v pojistné terminologii spadá do kategorie vichřice a pojišťovny škody, které tornádo způsobilo, hradí z pojištění tohoto rizika. 


Odhady škod k 2.7.2021:

Celkový odhad ze všech živelních škod narostl na 4,4 mld. Kč
Vyplacená plnění za škody narostla na 273 mil. Kč
Celkový odhadovaný počet pojistných událostí je 34,4 tisíc. 
Celkový odhadovaný objem škod u samotného tornáda narůstá na 3,38 mld. Kč 
Celkový odhadovaný počet pojistných událostí u samotného tornáda je 13 tisíc.

Aktualizace 25.6.2021 8:28

Pojišťovny aktivně řeší situaci na Jižní Moravě po katastrofickém zásahu oblasti tornádem. Vyhlásily již v noci kalamitní stav, ustanovily speciální krizové štáby, aktivují a posilují mobilní týmy likvidátorů a všechny zaměstnance, kteří mohou v této situaci pomoci. Při pomoci klientům u katastrofických škod nastupují pravidla zrychlené likvidace. Počítáme s okamžitými výplatami záloh všem zasaženým klientům, z nichž někteří doslova přišli o všechno. Škody způsobené tornádem jsou pojišťovny připraveny plně hradit, a to z pojistek pokrývajících rizika škody z přírodních katastrof způsobených silným větrem, škody po tornádu jsou tedy zcela likvidní.

Klienti mohou rovnou začít odklízet škody. Je třeba pořídit alespoň základní dokumentaci rozsahu škod prostřednictvím fotografií nebo videa. Není třeba čekat s odklízením na likvidátory. 

Stejně jako v minulosti při rozsáhlých povodních nebo silných vichřicích, budou pojišťovny i v tomto případě věnovat situaci maximální nasazení a jsou připraveny na proaktivní, zjednodušenou, rychlou a vstřícnou pomoc klientům. Naše myšlenky jsou s obyvateli postižených obcí, kteří utrpěli zdrcující ztráty na životech, zdraví a majetku.

Česká asociace pojišťoven je v kontaktu s ministry Schillerovou a Hamáčkem při koordinaci informací.

Hosty zpovídá moderátorka Michala Hergetová

Praha, 18. června 2021 – V pojišťovnictví a finančním sektoru je ve zvyku zaměřovat se čistě na jednotlivá témata, různé druhy pojištění, průběh likvidace, spokojenost zákazníků. Česká asociace pojišťoven se rozhodla přijít s novou platformou ČAP Insurance Talk, kde v rámci dvacetiminutových komorních rozhovorů s mimořádnými osobnostmi nejen z pojišťovnictví, bude přestavovat vizionářské nápady, zkušenosti velikánů českého i zahraničního trhu a stavět tak most mezi pojišťovnictvím a dalšími obory. O rizicích a jak jim předcházet, o vizích do budoucna nebo o inovacích bude hovořit moderátorka Michala Hergetová. Rozhovory budou k dispozici jak ve video formátu, tak na všech podcastových platformách.

Proč doháníme čas na nejhorším místě?

Praha 24. května 2021 – Příčinou nejtragičtějších nehod na našich silnicích je pošetilý boj s časem, upozorňuje Česká asociace pojišťoven a BESIP v nové preventivní kampani proti nepřiměřené rychlosti. Na projektu spolupracuje i Policie ČR a řada známých osobností včetně dokumentaristy Víta Klusáka. Kampaň, která startuje v červnu, vyniká na české poměry nejen svým pojetím, ale i rozsahem.

AKTUALIZACE TÝDENNÍHO PŘEHLEDU: Pravidelné hlášení výsledků testování na COVID-19 v pojišťovnách 

Na vyzvání České asociace pojišťoven vzhledem k aktuální pandemické situaci dodávají pravidelně členské pojišťovny týdenní hlášení výsledků testování na přítomnost onemocnění COVID-19.

Za 17. týden roku 2021 (24. dubna až 30. dubna) za 74 % zaměstnanců na trhu, od kterých máme informaci, z hlášení vyplývá, že:

  • 75 % zaměstnanců pojišťoven je v režimu práce z domova (home office),
  • z testování zbývajících zaměstnanců, kteří chodí do kanceláří, je podíl pozitivních 0,24 % (5 pozitivních případů z 2083 testů).

Celkové předepsané smluvní pojistné podle aktuální metodiky ČAP z předběžných výsledků získaných od členů asociace dosahuje za 1. čtvrtletí roku 2021 hodnoty 37,7 mld. Kč. „Meziročně se navýšilo o 2,4 %, když narostlo téměř o 890 mil. Kč. Ve srovnání s 6% růstem zaznamenaným za stejné období minulého roku se ale jedná o znatelné zpomalení tempa růstu. Tento výsledek ovlivňuje vývoj v obou hlavních segmentech, tedy jak v životním, tak neživotním pojištění,“ komentuje celkové výsledky Jaroslav Urban, analytik České asociace pojišťoven.

Copyright © 2021